Untuk memulakan bisnes pertama, stop lah untuk menyewa premis terlebih dahulu

Untuk memulakan bisnes pertama, stop lah untuk menyewa premis terlebih dahulu. Bila dengar orang sebut "saya ingin bantu anak-anak muda, bumiputera untuk memulakan perniagaan. Maka saya sediakan ruang untuk berniaga dengan sewaan sekian-sekian ratus ringgit sebulan". Amaran! 1. Jangan cepat-cepat ambil keputusan untuk sewa premisnya. 2. Ini sebenarnya mungkin hanya beri kelebihan untuk dia kurangkan liabiliti bisnes nya. 3. Juga mendapatkan untung daripada anda yang baru belajar untuk berniaga. Jika anda berani buat sewaan sebulan RM300 hingga RM500 sebulan sebagai bisnes pertama,  Mengapa anda tidak mulakan dari rumah? Sewa rumah ada yang bermula RM400 hingga RM700 sebulan. Atau masih menetap di rumah ibubapa? Boleh tidur lena sambil business from home. Zaman kini semuanya hujung jari. Bisnes makanan? No problem! Collab dengan Food Panda. Collab dengan runner-runner. Daftar sebagai partnee foodpanda merchant (home-based pun boleh) https://therohani.com/cara-daftar-foodpanda

Bagaimana daftar program SAVE 2.0 rebat RM200 SHOPEE?

Cara daftar program SAVE 2.0 Rebat RM200 Shopee adalah seperti berikut:

1. Buka apps Shopee, kemudian pilih menu 'Buy Malaysia'.
2. Kemudian, klik pada butang 'DAFTAR SEKARANG'.
3. Isi dan lengkapkan borang maklumat. Anda boleh menggunakan bil elektrik kepunyaan anda sendiri atau milik orang lain yang ada tali hubungan dengan anda.
4. Sekiranya anda menggunakan akaun milik sendiri, jangan lupa isi 'NA' pada ruangan 'IF NO.....'
5. Selesai.
NOTA:
1. Program ini difahamkan hanya untuk mereka yang ingin membeli alatan elektrik seperti aircond atau peti sejuk.
2. Jika pendaftaran ini lulus, anda akan menerima rebat RM200 pembelian tersebut. Kira macam diskaunlah bagi yang tak taham apa itu rebat.

Comments

Popular posts from this blog

Permohonan i-Sinar KWSP Dibuka. Bagaimana daftar i-Sinar?

Bagaimana cara daftar i-Sinar KWSP?